در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار شد:
دومین جشنواره تدریس اثربخش زبان انگلیسی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، به همت انجمن علمی زبان انگلیسی، دومین جشنواره تدریس اثربخش زبان انگلیسی با حضور مسئولین، اساتید گروه زبان، دبیران زبان آموزش وپرورش استان و دانشجویان رشته زبان انگلیسی پردیس حضرت زینب کبری (س) و شهید باهنر روز شنبه ۶ خرداد ماه 1402 در سالن فرهنگ پردیس حضرت زینب کبری (س) برگزار شد.
زهرا عسکری، رییس جشنواره و سرپرست پردیس زینب کبری(س) ضمن خیرمقدم به اساتید ،داوران و دانشجویان شرکت کننده در اختتامیه از حضور ایشان در دومین جشنواره تدریس اثربخش زبان انگلیسی تقدیر وتشکر کرد .
عسکری گفت: توسعه حرفه ای یک فرایند مداوم است که به معلمان کمک می کند تا دانش ومهارت های لازم را برای شروع کار معلمی کسب کنند واین مهارت ها را در حین کار افزایش دهند . وی افزود پژوهشگران عمده ترین اهداف رایج در آموزش معلمان را در ۳ هدف تعریف کرده اند :حرفه ای سازی معلمان ،ظرفیت سازی در معلمان و به روز کردن معلمان و توانایی تدریس متناسب با شرایط وروش های جدید تدریس. یکی از مسیرهایی که ما می توانیم به توسعه حرفه ای معلمان کمک کنیم ، ایجاد فرصت هایی هست که دانشجو معلمان بتوانند با مشارکت با یکدیگر و دیگر معلمان و تبادل تجربیات نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و در جهت بهبود یا ارتقاء آن تلاش کنند. برگزاری این رویدادهای علمی این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که بتوانند دانش و مهارت های لازم را برای حرفه ی معلمی خود کسب کنند و بسیار جای خرسندی هست که گروه زبان انگلیسی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی با زحمات مدیر و اعضای محترم هیات علمی این گروه و تلاش دبیر و اعضای محترم انجمن علمی دانشجویی زبان انگلیسی این بستر را برای دانشجویان فراهم کردند و حاصل این زحمات برگزاری دو دوره جشنواره تدریس برای این دانشجویان هست. ایشان در پایان اظهار امیدواری کردند که دانشجو معلمان و معلمان آینده که از آنها در قرن جدید با عنوان کارشناسان یادگیری اثر بخش یاد می شود،با افزایش و به روز نگه داشتن دانش و اطلاعات خود وبا کسب تجربه از اساتید فرهیخته و دبیران باتجربه برای غنا بخشیدن به صلاحیت حرفه ای خود تلاش کنند تا بتوانیم یک نظام آموزشی کارآمد برای رشد و اعتلای علمی و فرهنگی دانشجویان و دانش آموزان داشته باشیم.
ناصر صبوریانزاده، دبیر علمی دومین جشنواره تدریس اثربخش زبان انگلیسی و عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان، ضمن خیر مقدم به مسئولان دانشگاه، اساتید، تیم داوری و دانشجومعلمان شرکت کننده در رویداد و تقدیر و تشکر از این عزیزان اظهار داشت:
"از کلیدواژه های تدریس اثربخش می توان به خودراهبری در یادگیری (self-directed learning)، استقلال فراگیر در امر یادگیری (learner autonomy)، و یادگیری دانش آموز محور (student-centered learning) اشاره کرد. اینکه دانش آموزان با داشتن اختیار و فرصت کافی در محیطی با کمترین تهدید و مداخله بتوانند آنچه که نیاز آنهاست را کشف کنند. در همین راستا، Sugata Mitra، استاد حوزه تکنولوژی، در پژوهشی با نام 'The hole in the wall' که در سال ۱۹۹۹ طی چند سال در مناطق مختلف و اغلب فقیرنشین هند انجام میدهد در می یابد که بچه های ۶ تا ۱۳ سال در اولین مواجه با کامپیوتر، بدون دریافت هیچ گونه آموزش رسمی و در نبود معلم و حتی در مواردی بدون داشتن دانش زبانی مورد نیاز، نحوه استفاده از آن، اینترنت، و سی دی های آموزشی فراهم شده در کیوسک طراحی شده را برای نیل به اهدافی همچون یادگیری زبان، خواندن کتاب، کشیدن نقاشی، و انجام بازی به صورت گروهی کشف کردند. ایشان به این نتیجه رسید که در شرایط فراهم آوری ابزارهای لازم برای یادگیری و محیطی که برانگیزنده اکتشاف، تامل و تعاون، و خودراهبری در یادگیری باشد، دانش آموزان قادر به یادگیری مستقل هستند؛ نوعی از یادگیری و آموزش که وی آن را Minimally Invasive Education نامگذاری کرد."
در این رویداد سه تیمی که به مرحله نهایی راه یافته بودند به رقابت پرداختند. نماینده هر تیم به مدت ۳۰ دقیقه تدریس خود را ارائه داد. هیئت داوران (آقای خدامرادی، آقای مشیدی، خانم قزلو و خانم حسینی) به ارزیابی تدریس های انجام شده پرداختند و در نهایت تیم خانم ها محدثه نوروزی، حدیث طاهری و سیده فاطمه عبادی رتبه اول، تیم آقایان امیرحسین امیری، نیما مرادی و علی حسنوند رتبه دوم و تیم خانم ها مریم سعیدی، الهام محمدخانی و فاطمه گلمحمدی رتبه سوم را کسب کردند. در انتهای مراسم از تیم داوری و برندگان جشنواره تقدیر و تشکر به عمل آمد.