فراخوان ثبت نام
سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان
لینک ثبت نام سی ودومین جشنواره فرهنگی قران و عترت
دستورالعمل سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان
1401 -1400
1-2: بخش اول: رشتههای " آوایی "
1- قرائت قرآنکریم)تحقیق (2- قرائت قرآنکریم) ترتیل) 3-حفظ پنج جزء قرآنکریم 4-حفظ دهجزء قرآنکریم 5-حفظ بیستجزء قرآنکریم 6- حفظکلقرآنکریم 7- اذان(ویژه برادران) 8-تواشیح و همخوانی قرآن کریم (برادران و خواهران)
2-2 بخش دوم: رشتههای " معارفی "
1 -آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم 2- آشنایی با احادیث اهلبیت (ع) 3- آشنایی با سیرة معصومین(ع) 4- حفظ موضوعی قرآن کریم 5- احکام 6- پرسمان معارفی 7- سبک زندگی اسلامی ایرانی
3-2- بخش سوم: رشتههای " ادبی "
1- شعر 2- داستاننویسی 3-نمایشنامهنویسی4- فیلمنامه نویسی5- قصهگویی(تا مرحلهکشوری) 6- آیینسخنوی( تا مرحله کشوری)
4-2- بخش چهارم: رشتههای "هنری "
1-نقّاشی 2-خوشنویسی(نستعلیق)3- عکاسی 4- طراحیپوستر5-تذهیب 6- معرق و منبت 7-فیلمکوتاه 8- خطتحریری( تا مرحله کشوری)9- تولید کلیپ و نماهنگ( تا مرحله کشوری)10- پویا نمایی(انیمیشن-تا مرحله کشوری)
5-2-بخش پنجم: رشتههای " پژوهشی "
1- تلخیص کتاب 2- مقالهنویسی 3-نقد کتاب4- تألیف کتاب(تا مرحله کشوری)
6-2-بخش ششم: رشتههای "فناوری "
1- تولید نرمافزار2- تولید اپلیکیشن 3- کانالهای مجازی قرآنی4- تولید بازیهای رایانهای( تا مرحله کشوری)
7-2- بخش هفتم: "رشتههای نهجالبلاغه"
1- معارف نهجالبلاغه(کتبی) 2- مقاله نویسی (با محوریت نهج البلاغه) 3- حفظ فرازهایی از نهج البلاغه
8-2- بخش هشتم: "رشتههای صحیفه سجادیه"
1- معارف صحیفه سجادیه (کتبی) 2- مقاله نویسی(با محوریت صحیفه سجادیه) 3- دعا خوانی(ویژه فرازهای صحیفه سجادیه) 4- حفظ فرازهایی از صحیفه سجادیه
9-2- بخش نهم: "هنرهای گروهی"( تا مرحله کشوری)
1-نمایشنامه خوانی (نمایشنامه رادیویی) 2- سرود 3- تئاتر (صحنه و عروسکی)
10-2بخش ویژه: "نوآفرینی قرآنی (استارت آپهای قرآنی)"
شامل: ایده شو (ایده پردازی نوآفرینی قرآنی)
دانشجو معلمان در مراحل (استانی، کشوری) صرفاً در یک رشته فردی و یک رشته گروهی میتوانند شرکت نمایند.
ثبت نام در سایت اصلی دانشگاه فرهنگیان : آدرس cfu.ac.ir(قسمت ورود به سیستم)
کد کاربری: کد ملی
کلمه عبور : کد دانشجویی
|
ردیف |
منابع بخش معارفی |
||
|
رشته |
منابع پیشنهادی مرحله استانی
|
*مرحله کشوری و ملی |
|
|
1 |
حفظ موضوعی قرآن کریم |
کتاب هر روز با قرآن و عترت ، تالیف سید مهدی هاشمی، از ابتدا تا پایان فصل اول بخش دوم صفحه 215 |
حفظ 365 موضوع از کتاب هر روز با قرآن و عترت ، تالیف سید مهدی هاشمی |
|
2 |
آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن |
کتاب تفسیر آیات برگزیده ، تالیف حجت الاسلام مستشاری، از ابتدا تا پایان جزء 15 صفحه270 |
کل کتاب تفسیر آیات برگزیده ، تالیف حجت الاسلام مستشاری |
|
3 |
آشنایی با احادیث اهلبیت (ع) |
کتاب حکمت نامه جوان ، تالیف حجت الاسلام ری شهری، از ابتدا تا پایان بخش سوم- صفحه 247 |
کل کتاب حکمت نامه جوان ، تالیف حجت الاسلام ری شهری |
|
4 |
آشنایی با سیرة معصومین |
کل کتاب خاطر نازک گل ، تالیف حسین سیدی |
کل کتاب خاطر نازک گل و کل کتاب امیر گلها ، تالیف حسین سیدی |
|
5 |
احکام |
کل کتاب از واجبات چه میدانیم؟ ، تالیف حجت الاسلام محمود اکبری |
کل کتاب از واجبات چه میدانیم؟ ، تالیف حجت الاسلام محمود اکبری |
|
6 |
پرسمان معارفی |
کتاب پرسش و پاسخ دانشجویی جلد 13 پرسشها و پاسخهای برگزیده ویژه محرم، از ابتدا تا پایان بخش 4 صفحه236 |
کل کتاب پرسش و پاسخ دانشجویی جلد 13 پرسشها و پاسخهای برگزیده ویژه محرم |
|
7 |
سبک زندگی اسلامی ایرانی |
کل کتاب سبک زندگی منتظرانه ، تالیف حسن مولایی |
کل کتاب سبک زندگی منتظرانه تالیف حسن مولایی و کل کتاب سبک زندگی اسلامی تالیف حجت الاسلام محسن قرائتی |
منبع بخش کتبی معارف نهج البلاغه مرحله استانی:
کتاب پیام امام جلد 5 از خطبه 126 تا پایان کتاب
-------------------------------------------------------------------------
مقاله نویسی با محوریت نهجالبلاغه
موضوعات پیشنهادی برای مرحله استانی:
- سلامت جسم و روان از منظر نهج البلاغه( تاب آوری فردی و اجتماعی در ابتلائات،راه کارهای ارتقاء و بهبود سلامت جسم و روان)
- فضای مجازی با رویکرد مسائل فرهنگی و اجتماعی از منظر نهج البلاغه( روش های خلاقانه تبلیغ آموزه های نهج البلاغه در فضای مجازی، راه کارهای پاسخگویی به شبهات و سوالات نهج البلاغه در فضای مجازی)
- پشتیبانی و مانع زدایی از تولید از منظر نهج البلاغه( بررسی موانع تولید، بررسی جایگاه کار آفرینی و اشتغال)
---------------------------------------
معارف صحیفه سجادیه
منبع پیشنهادی مرحله استانی: کتاب درسنامه صحیفه سجادیه جلد 2 ، تالیف حمید محمدی
--------------------------------------------------------------------------------
مقاله نویسی با محوریت صحیفه سجادیه
موضوعات پیشنهادی برای مرحله استانی:
- سلامت جسم و روان از منظر صحیفه سجادیه ( تاب آوری فردی و اجتماعی در ابتلائات،راه کارهای ارتقاء و بهبود سلامت جسم و روان)
- فضای مجازی با رویکرد مسائل فرهنگی و اجتماعی از منظر صحیفه سجادیه ( روش های خلاقانه تبلیغ آموزه های صحیفه سجادیه در فضای مجازی، راه کارهای پاسخگویی به شبهات و سوالات صحیفه سجادیه در فضای مجازی)
- پشتیبانی و مانع زدایی از تولید از منظر صحیفه سجادیه ( بررسی موانع تولید، بررسی جایگاه کار آفرینی و اشتغال)
--------------------------------------------
منبع بخش تلخیص کتاب: کل کتاب مسئولیت و سازندگی ، تالیف علی صفایی حائری
منبع مرحله کشوری و ملی: کل کتاب مسئولیت و سازندگی ، تالیف علی صفایی حائری و کل کتاب همتایی قرآن و اهل بیت (ع) تألیف آیه اله جوادی آملی
----------------------------------------------------------------------------
منبع مسابقه نقد کتاب: کل کتاب قرآن و سکولاریسم ، تالیف محمد حسن قدردان قراملکی
------------------------------------------------------------------------------------------------
محورهای رشته(ایده شو):
1-ایدههای مرتبط با دانشگاه و شکلگیری فرهنگ کارآفرینی بین دانشجومعلمان
2-ایدههای کسب و کار جهت پیوند میان جامعه، دانشگاه و صنعت
3-ایدههای مرتبط با کسبوکارهای دانشجویی در فضای مجازی
4-ایده استارتاپها و کسبوکارهای دانشجویی در رشتههای مختلف دانشگاهی
5-ایدههای کارآفرینی در رشتههای دانشگاهی با تأکید بر ارزشهای محیط زیست و انرژی پاک
6-ایدههای مرتبط با تولید محتواهای آموزشی و فرهنگسازی برای کسب وکارهای کوچک
7-ایده استارتآپهای زمینهمند جهت فروش کالا و خدمات ایرانی(به ویژه صنایع دستی)
https://cfu.ac.ir/fa/form_data/add/form_id=3870
اطلاعات تکمیلی در دستورالعمل می باشد.

سی و دومین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان 3