مدیریت امور پردیس های استان مرکزی

نحوه انتخاب واحد در سامانه گلستان

اولین گام:

در اولین گام بایستی از درس های ارائه شده در ترم اطلاع داشته باشید تا بتوانید بر اساس آنها برنامه ریزی کنید. در این مرحله پس از ورود به سایت جامع دانشگاهی گلستان دانشگاه فرهنگیان به آدرس (https://education.cfu.ac.ir) طبق عکس زیر ابتدا از طریق گزارش های آموزش> درس های ترمی> لیست دروس ارائه شده ( گزارش212 )

می توانید دروس ارائه شده برای ترم بعدی را مشاهده نمایید.

 

 

 

زمان انتخاب واحد
زمان انتخاب واحد برای ورودی های مختلف متفاوت است و بهتر است برای اطلاع از زمان انتخاب واحد به سامانه ی آموزشی خود مراجعه نمایید. با توجه به تاریخ اعلام شده می توانید از طریق منوی ثبت نام>عملیات ثبت نام>ثبت نام اصلی را انتخاب کنید تا وارد مراحل انتخاب واحد شوید.

 

 

قسمت‌های ثبت نام اصلی:
با کلیک بر روی ثبت نام اصلی وارد صفحه ی انتخاب واحد خواهید شد. این صفحه شامل دو بخش است:

1- قسمت بالا دروس ثبت نام شده قرار خواهندگرفت.
2-
قسمت پایین لیست دروس و نام اساتید و زمان ارائه نمایش داده می شود.

 

 

انتخاب واحد:
در قسمت پایین با کلیک بر روی نام هر درس، درس انتخاب شده به قسمت بالا منتقل می شود. حال بر روی بررسی تغییرات کلیک کنید. در صورتی که خطایی از طرف سیستم صادر نشد، بر روی اعمال تغییرات کلیک کنید. با این کار درس شما با استاد درخواستی ثبت می شود.

توجه داشته باشید که بررسی و اعمال تغییرات باید پس از انتخاب هر یک از دروس لحاظ شود.

 

 

 

گروههای درسی:
در صورتی که یک درس با چند استاد ارائه شده باشد (مانند کارورزی یک) در کنار شماره درس، علامت (سه نقطه) دیده می شود که با کلیک بر روی سه نقطه می توانید سایر اساتید گروه درسی را مشاهده و سپس انتخاب نمایید.

 

 

 

ستون  درخواست:
به ازای هر گروه درسی، در قسمت بالا و در ستون «درخواست» یکی از موارد ثبت، انتظار یا حذف را باید انتخاب کنید. پیش فرض سیستم روی ثبت است. در صورتی که با خطای سیستم مواجه شدید، باید از گزینه های انتظار یا حذف استفاده کنید.

گزینه ی انتظار در صورتی کاربرد دارد که ظرفیت یک درس تکمیل شده باشد و با هماهنگی با دانشکده یا بخش مربوط، در حالت انتظار قرار گرفته تا پس از افزایش ظرفیت، درس ثبت شود. اما اگر افزایش ظرفیت صورت نگیرد، درس حذف خواهدشد.(البته این مورد در دانشگاه فرهنگیان نیست)

 

 

پیغام خطا:
پس از بررسی تغییرات، در صورتی که پیغام خطا مشاهده شود، درس مورد نظر شما ثبت نگردیده است. با قرار دادن نشانگر روی پیغام خطا، اشکال را بررسی نمایید. پس از رفع ایرادات، ابتدا بررسی تغیرات، و سپس بر روی اعمال تغییرات کلیک نمایید.

 

 

 

چند نکته:
دانشجویان موطف هستند فقط از یک گروه درسی انتخاب واحد نمایند و از برداشتن واحد با گروه های مختلف اکیدا اجنتاب کنند. در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.


در صورتی که ترم گذشته مشروط شده اید (معدل کمتر از ۱۲) می توانید تا حداکثر ۱۴واحد درسی اخذ نمایید.


در اخذ واحدهای درسی به رعایت پیش نیازها توجه داشته باشید؛ به عنوان مثال ارزشیابی از یادگیری پیش نیاز درس ارزشیابی کیفی  می باشد و صرفاً با گذراندن پیش نیاز ارائه می شود. البته در این مورد تبصره هایی هم وجود دارد که باید از طریق دانشکده اقدام کرد تا پس از تأیید آموزش امکان اخذ درس فراهم شود.

 

حذف و اضافه:

در هر ترم آموزشی پس از ثبت نام امکان حذف و اضافه دروس وجود دارد؛ به این ترتیب که مطابق زمان اعلام شده توسط دانشگاه هر دانشجو می تواند حداکثر دو درس خود را حذف و یا دو درس اضافه نماید. هر بار تغییر استاد یک درس در زمان حذف و اضافه، به منزله یک بار استفاده از این قانون می باشد.