جلسه آموزشی -توجیهی مدیران و معلمان راهنمای مجری درس کارورزی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی در شبکه شاد برگزار شد
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، جلسه توجیهی-آموزشی مدیران و معلمان راهنمای مجری درس کارورزی با هدف اجرای موفق و باکیفیت تر درس کارورزی با حضور علی محمد غلامی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان، مجتبی حیدری سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان، زهرا عسگری سرپرست پردیس حضرت زینب کبری(س) و سایر اعضا روز دوشنبه مورخ 26 آبان ساعت 15 با حضور بیش از ۴۰۰ نفر از مدیران و معلمان راهنمای مناطق ۱۵ گانه آموزش و پرورش استان و سایر استان ها در سالن کنفرانس پردیس شهید باهنر اراک در شبکه ی شاد برگزار شد.
در ابتدای جلسه علی محمد غلامی معاون آموزش ابتدایی بر ضرورت همکاری و تعامل اداره کل آموزش و پرورش و مدارس در اجرای هرچه بهتر کارورزی تاکید نمود.
در ادامه مجتبی حیدری سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مدیران و معلمان مجری درس کارورزی بر اهمیت این درس در برنامه درسی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: در عصر کرونا دانشجویان با دو پدیده جدید مواجه شدند یکی ورود به عنوان دانشجو معلم در فضای مدرسه و دوم ورود به آموزش های مجازی و کنش های معلمان در بستر فضای مجازی.
زهرا عسگری سرپرست پردیس حضرت زینب کبری(س) نیز ضمن تقدیر و تشکر و از زحمات همه مدیران و معلمان راهنمای درس کارورزی، بر لزوم تعامل و همکاری بیشتر این عزیزان با مجموعه ی دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد.
سپس مجتبی محمدی جلالی معاون آموزشی پردیس شهید باهنر ضمن تشریح برنامه کارورزی در دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشجویان از طریق درس کارورزی هویت حرفه ای و سبک معلمی خود را کشف می نمایند و به خودباوری میرسند.
وی در ادامه رویکرد های درس کارورزی را اینگونه برشمرد: 1-رویکرد استاد-شاگردی، 2-رویکرد علمی – کاربردی، رویکرد 3-تربیت معلم فکورانه و اینکه دانشگاه فرهنگیان به دنبال تربیت معلم فکور و کارگزار می باشد (معلم فکور معلمی است دائم به تأمل و تفکر به تجربیات و رفتار و عمل خود میپردازد )
معاون آموزشی سپس اصول کارورزی برای از جمله 1-اصل کرامت انسانی 2-اصل پیوسته و سالانه بودن درس کارورزی 3-اصل معلم بنیاد بودن 4-اصل پوشش دوره های تحصیلی برای مدیران و معلمان تشریح کرد.
محمدی در ادامه به تشریح اهداف کارورزی از جمله کارورزی ۱- مشاهده تاملی، تحلیل موقعیت و مسئله شناسی کارورزی 2-طراحی خرده فعالیت یادگیری بر اساس مسئله ها و کارورزی 3- تنش پژوهی و طراحی آموزشی و کارورزی ۴ طراحی واحد یادگیری و درس پژوهشی پرداخت.
درپایان به سوالات و ابهامات مدیران و معلمان راهنما پیرامون محتوا و فرآیند اجرایی ونحوه ارزیابی درس کارورزی توسط مریم صیدی مدیر گروه علوم تربیتی و سرپرست پردیس های استان و معاون آموزشی پاسخ داده شد.
شایان ذکر است این دوره که به ابتکار مدیریت امور پردیس های استان مرکزی برای اولین بار در کشور اجرا شد با استقبال گرم مدیران و معلمان راهنمای درس کارورزی روبرو شد و این عزیزان از اجرای درس کارورزی در مدارس محل سکونت تقدیر نمودند و از حضور فعال دانشجو معلمان در مدارس ابراز رضایت کردند.