سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی گفت:
باید به برنامه های مکمل هم توجه شود
مجتبی حیدری سرپرست امور پردیس های استان مرکزی در مراسم افتتاحیه کارگاه آموزش ریاضی گفت: برای تربیت معلم فکور و مسئولیت پذیر علاوه بر توجه به کیفیت واحدهای درسی باید به برنامه های مکمل مثل برگزاری کارگاه ها توجه شود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی، کارگاه های آموزشی کتب درسی دوره ابتدایی با هدف توسعه ی شایستگی حرفه ای دانشجو معلمان، فراهم نمودن زمینه های مناسب خلاقیت، تربیت معلم فکور و کارگزار با حضور با حضور 3 تن ازمولفین کتب درسی ریاضی دوره ابتدایی در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار گردید.
مجتبی حیدری سرپرست امور پردیس های استان در مراسم افتتاحیه این کارگاه ضمن قدردانی از حضور دانشجویان در این کارگاه گفت: دانشجویان باید در این کارگاه ها نقش فعالی ایفا کنند و گره های کتب درسی را مطرح کنند.
وی با اشاره به اینکه وظیفه ی مولفین تدوین رویکردها، روش ها و تکنیک های برنامه درسی است گفت: میزان موفقیت دانشجو معلمان در گرو میزان مهارت، دانش و نگرش آنان بر رویکرد برنامه و کتب درسی است.
حیدری با بیان این نکته که همیشه بین اهداف مولفان با انچه که در کلاس درس اتفاق می افتد شکاف عمیق وجود دارد گفت: برای کاهش فاصله و اختلاف برداشت از منظر مولف با آنچه که معلم می خواهد اجرا کند، چهره به چهره کردن معلمان با مولفان است.
در ادامه ی مراسم علی محمد غلامی معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن قدردانی از دانشگاه برای برگزاری کارگاه گفت: مهمترین دغدغه های آموزش ابتدایی توسعه کمی و کیفی آموزش پیش از دبستان و آموزش و توانمند سازی نیروی انسانی است.
مجتبی محمد جلالی معاون آموزشی پژوهشی پردیس شهید باهنر در حاشیه مراسم با بیان اینکه هدف از تشکیل این کارگاه آموزشی توسعه ی شایستگی حرفه ای دانشجو معلمان، فراهم نمودن زمینه های مناسب خلاقیت، تربیت معلم فکور و کارگزار است، گفت: در این کارگاه آموزشی چهار روزه که در روزهای 30 بهمن، 1و 15 و 16 اسفند با حضور سه نفر از مولفین کتب ریاضی ابتدایی به نام های دکتر ابراهیم ریحانی، دکتر خسرو داودی و دکتر مهدی ایزدی و مشارکت بیش از 120 دانشجو معلم دختر و پسر برگزار می گردد.